برند سازی

برندسازی فرآیند معنا بخشیدن به سازمان، شرکت،محصولات یا خدمات خاص

با ایجاد و شکل دادن به یک برند در ذهن مصرف کنندگان است. … هدف جذب و حفظ مشتریان وفادار و سایر
ذینفعان با ارائه محصولی است که همیشه با آنچه برند وعده می دهد همسو باشد.

عملی که به یک شرکت یک طرح یا نماد خاص می‌دهد تا محصولات و خدماتش را تبلیغ کند».

چندی پیش، این توصیف بسیار دقیقی از برندسازی بود – حداقل، آنچه در آن زمان اتفاق نظر

عمومی وجود داشت. نام تجاری با تقلیل به مؤلفه زیبایی شناختی آن: هویت بصری، سوء تفاهم شد

(و هنوز هم می شود). برای بسیاری، چه متخصصان و چه غیر متخصصان، برندسازی هنوز فقط

به هویت بصری مربوط می شود – نام، لوگو، طراحی، بسته بندی و غیره. حتی بیشتر از این،

در حالی که مفهوم نام تجاری و درک آن در طول سال ها بسیار تکامل یافته است، همان

دیدگاه قدیمی. برندسازی حتی توسط بازاریابان سطح بالا تبلیغ می شود.

نام تجاری مهم است زیرا نه تنها چیزی است که تاثیر به یاد ماندنی را در مصرف کنندگان

ایجاد می کند، بلکه به مشتریان و مشتریان شما اجازه می دهد تا بدانند که از شرکت شما

چه انتظاری دارند. این راهی است برای متمایز کردن خود از رقبا و روشن کردن آنچه ارائه

می‌دهید که شما را انتخاب بهتری می‌کند. نام تجاری شما به گونه ای ساخته شده است

که نشان دهنده واقعی شخصیت شما به عنوان یک کسب و کار باشد، و اینکه چگونه می خواهید درک شوید.


برند سازی

برند سازی