پرسنلی

پرسنلی  یعنی افرادی که در یک شرکت، سازمان یا یکی از نیروهای مسلح شاغل هستند و کارکنانی که به

مافوق خود در انجام وظیفه محول شده کمک می کنند

این افراد  مایل به اطاعت از دستورات هستند بخش مسئول استخدام و آموزش و

استخدام کارکنان و تعیین خط مشی برای مدیریت هستند و به عنوان کارمند، مسئول انجام کار یک مؤسسه یا اجرای برخی از تعهدات ویا  از دستیاران یک مدیر، سرپرست یا مدیر اجرایی میباشند

آیا پرسنل همان کارمند هستند؟ به طور کلی آنها را می توان به جای یکدیگر استفاده کرد، اما آنها ظرافت های متفاوتی دارند. کارمند کمی رسمی تر است و تاکید می کند که شخصی که کار را انجام می دهد حقوق می گیرد. در مقابل، کارکنان کمی کلی تر هستند و به سادگی نشان می دهند که یک فرد عضو گروهی است که کار را انجام می دهد.

نقش یک کارمند چیست؟ نقش کارکنان مدیریت، اجرا و انجام کارهایی است که به سازمان در دستیابی به مأموریت/هدف کلی خود کمک می کند

گروه های کارکنان درگیر وظایفی هستند که از گروه های خطی پشتیبانی می کنند. آنها از گروه های مشاوره (حقوقی)، خدماتی (منابع انسانی) یا کنترل (حسابداری) تشکیل شده اند. گروه های کارکنان از افرادی که در فعالیت های تولیدی مرکزی شرکت فعال هستند حمایت می کنند. بنابراین گروه های کارکنان زیرساخت سازمان را ایجاد می کنند

پرسنلی

پرسنلی